Το εστιατόριο του Ομήτ…πλατεία Namik Kemal, παλιά πόλη Αμμοχώστου δεκαετία του 1920

Κατά κανόνα οι παλιές κάρτ ποστάλ της Αμμοχώστου απεικονίζουν τα γνωστά μνημεία τουριστικού ενδιαφέροντος. Στην περίπτωση της εντός των τειχών πόλης το πιο δημοφιλές ειναι ο καθεδρικός ναός του Αγίου Νικολάου που μετατράπηκε σε τζαμί (Lala Mustafa Pasha) μετά την κατάληψη της πόλης από τους Οθωμανούς το 1570.

Ευτυχώς για μας οι φωτογράφοι των πλοίων (στρατιωτικών καθώς και κρουαζερόπλοιων) πολλές φορές αποθανάτισαν την ποικιλία της καθημερινότητας στα μέρη που επισκέπτονταν.

Η φωτογραφική κάρτ ποστάλ της παρούσας ανάρτησης χρονολογείται στα τέλη της δεκαετίας του 1920 αλλά η ταυτότητα του φωτογράφου παραμένει αγνωστη.

IMG_0002 (2)

Το παζάρι στην πλατεία Ναμίκ Κεμάλ (Φωτογραφική κάρτ ποστάλ τέλη δεκαετίας 1920)

Εχουμε μια ωραία απεικόνιση του Τούρκικου παζαριού στην πλατεία Ναμίκ Κεμάλ μπροστά απο τον καθεδρικό ναο του Αγίου Νικολάου. Ξεχωρίζουν τα κάρα με τα αγροτικά προιόντα καθώς και οι επιβατικές αμαξες τύπου Λαντώ (Landau) που εκαμναν την γραμμή παλιάς πόλης – Βαρωσίων.

Στην δεξιά πλευρά της φωτογραφίας ξεχωρίζει η ταμπέλα του εστιατορίου του Ομήτ, γραμμένη σε τρείς γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά και την Περσο-Αραβική μορφή της Τουρκικής η οποία αντικαταστάθηκε το 1932 απο το λατινικό αλφάβητο).

Το εστιατόριο του Ομήτ

Το εστιατόριο του Ομήτ

Οι Ergün Reşat Ankay και Tuncer Huseyin Bagiskan μας πληροφορούν οτι το συγκεκριμένο εστιατόριο λειτουργούσε μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας  του 1950. Ο Ergün Reşat Ankay θυμάται τον μάγειρα ονόματι Χασάν. Τακτικοί θαμώνες ηταν οι παίκτες και οπαδοί μιας [αγνωστης] ποδοσφαιρικής ομάδας που δειπνούσαν τακτικά στο εστιατόριο απολαμβάνοντας μαγειρεμένα μικρά περιστέρια (πεζουνούθκια). Δυστυχώς για αυτούς δεν γνώριζαν οτι ο Χασάν τους εσέρβιρε ψητά κοράκια αντί πεζουνιών!.

Omid’s restaurant…Namik Kemal Square, old city of Famagusta, 1920s

In general most commercially produced postcards of Famagusta illustrate the most popular architectural sites. In the case of the walled city the most popular site was the cathedral of St Nicholas converted into Lala Mustafa Pasha mosque after the conquest of the city by the Ottomans in 1570.

Thankfully, the resident photographers on navy ships as well as cruise ships had wider interests, including capturing the everyday life of the places they visited.

The photographic postcard of the current blog entry is dated from the latter part of the 1920s decade whilst the identity of the photographer remains unknown.

It depicts a nice view of the Turkish bazaar in Namik Kemal square in front of the cathedral of Saint Nicholas. We note the carts carrying agricultural produce as well as the Landau carriages that provided a regular passenger service between the old city and Varoshia.

On the right hand side of the photograph the sign of Omid’s restaurant is visible written in three languages (Greek, English and in the old Persian-Arabic script of the Turkish language (subsequently replaced by the latin alphabet after 1932)).

Ergün Reşat Ankay and Tuncer Huseyin Bagiskan inform us that Omid’s restaurant was functioning well into the late 50s. Ergün Reşat Ankay remembers that the chef was named Hasan and that the players and supporters of an [unknown] visiting football team were regular patrons of the restaurant indulging in cooked baby pigeons. Alas, little did they know that Hasan was serving them baby crows!.

Advertisements

Ετικέτες: , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s