H Αμμόχωστος στις αεροδρομίες Λονδίνου-Μελβούρνης, 1934…»μια ανοιχτή πρόσκληση αυτοκτονίας»

Στο αρχείο της συλλογής βρίσκεται ενα εικονογραφημένο δελτάριο (καρτ ποστάλ) με τα τείχη της παλιάς πόλης της Αμμοχώστου (εκδοση Μαγκοιάν) με ημερομηνία αποστολής 11 Νοεμβρίου 1934.

IMG_0001

Το μήνυμα εχει ως εξής:

Τhe Card Room Gang    (Στην Χαρτοπαικτική Συμμορία)

Elks Club
Utica
N.Y.
U.S.A.

“Forced down here by storms and darkness – Broken left wheel on shore rocks. Oh! for a game of Pinocle during wait. Jack”

(Καταναγκαστική προσγείωση λόγω θεομηνιών και σκότους – Σπασμένος αριστερός τροχός στους βράχους της παραλίας. Αχ και να ειχαμε ενα παιχνίδι Pinocle (ειδος παιγνιδιού χαρτιών) στη διάρκεια της αναμονής. Τζακ.)

IMG_0002

Αυτό προσδιορίζει τον συγγραφέα/αποστολέα ως τον John H. «Utica Jack» Wright ένα γνωστό τυχοδιώκτη ο οποίος συμμετείχε με συγκυβερνήτη τον John Polando στις αεροδρομίες μεταξύ Λονδίνου – Μελβούρνης (MacRobertson Air Race) που εγιναν το 1934 με την ευκαιρία της εκατονταετηρίδας της Μελβούρνης.

8FA_10969s

Οι Utica Jack και John Polando (αριστερά πρός δεξιά)

Οι δυο τους πετούν με ένα αεροπλάνο Lambert Monocoupe 145, με το ονομα «Baby Ruth» και αριθμό εγγραφής NC501W.

Δημοσιεύματα εφημερίδων της εποχής  αναφέρονται για το συγκεκριμένο αεροσκάφος ως «ιπτάμενο φέρετρο» ενω οι Times του Λονδίνου χαρακτηρίζουν την κούρσα σαν «μια ανοικτή πρόσκληση αυτοκτονίας». Την ημέρα πριν από την έναρξη των αεροδρομιών ο Βασιλιάς George V, η Βασίλισσα Mary και ο πρίγκιπας της Ουαλίας (αργότερα βασιλιάς Edward VIII) επισκέφθηκαν το Mildenhall για να ευχηθούν καλή τύχη σε όλα τα πληρώματα. Έχει αναφερθεί ότι ο πρίγκηπας της Ουαλίας έδειξε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο αεροπλάνο των John «Utica Jack» Wright και John Polando.

Monocoupe_D-145

Η «Ιπτάμενη Νεκροφόρα» (το αεροσκάφος Baby Ruth)

Ο αγώνας άρχισε στο αεροδρόµιο Mildenhall στις 20 Οκτωβρίου 1934 και οι «Utica Jack» και John Polando εκαμαν την πρώτη τους στάση για ανεφοδιασμό στην Λυών της Γαλλίας. Στη συνέχεια πέταξαν προς Ρώμη όπου και αναπαύονται για την πρώτη νύχτα. Την επόμενη μέρα πέταξαν στην Καλκούτα (Ινδία) όπου δυστυχώς αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τον αγώνα λόγω μηχανικού προβλήματος. Στο δρόμο της επιστροφής από την Καλκούτα έκαναν μια αναγκαστική προσγείωση στην Αμμόχωστο που εκαμε ζημιές στο αεροπλάνο (δείτε το κείμενο του δελταρίου) στο βαθμό που αναγκάστηκαν να το μεταφέρουν πίσω στις ΗΠΑ με πλοίο για να γίνουν οι επισκευές.

Δεν εχουμε ακριβείς πληροφορίες σε ποιο ακριβώς σημείο της Αμμοχώστου εγινε το ατύχημα αλλά μαλλον θα ηταν σε βραχώδη περιοχή βορείως της παλιάς πόλης. Ο Αμμοχωστιανός φίλος του ιστολογίου Νικόλας Καραγιώργης επισημαινει οτι οι πιλότοι ισως να προσπαθησαν να προσγειωθούν στον μικρό χωματένιο δίαυλο στον Καράολο που χρησιμοποιούταν από ελαφρά αεροπλάνα του αγγλικού στρατού. Κατά πάσα πιθανότητα οι δυο πιλότοι θα κατέλυσαν σε ενα απο τα δυο μοντέρνα/Ευρωπαικά ξενοδοχεία του Βαρωσιού (το Σαβόυ η το Οθέλλο της εταιρίας Μαραγκού).

Advertisements

Ετικέτες: , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s