1950. Ο Πουτζιάς!

Πιστεύω οτι ο φωτογράφος καί εκδότης κάρτ ποστάλ Ανδρέας Σωτηρίου  με την δουλειά του αποθανάτισε την ψυχή της Αμμοχώστου κατά την περίοδο 1948-1974.

Η εικονιζόμενη κάρτα αποθανατίζει δύο ‘δκιακονίτες» γύρω στο 1950.

Εικόνα

Ο ενας ο πασίγνωστος Πουτζιάς. Η κυρία δίπλα του είναι αγνωστη στον συγγραφέα!

Το πραγματικό ονομα του Πουτζιά ηταν Νικόλας Σολωμού (πελλό-Νικόλας). Ο Πουτζιάς έμεινε γιά πάντα έργένης αν και (όπως φαίνεται και στο δελτάριο) πάντα τον τραβούσε το ασθενές φύλο!. Οπως θυμούνται οι παλαιότεροι Αημεμνίτες, ο Πουτζιάς ηταν «ο τουρκόπουλος» του Αγίου Μέμνονα. Με την «βέρκα» του και με ενα κομμένο μεταλλικό κουτί κονσέρβας στον βραχίονα του περιφερόταν στα περιβόλια του Αη Μέμνιου σαν αυτοδιορεισθείς αγροφύλακας! Κάθε Σάββατο σταματούσε τις περιπολίες και γινόταν βοηθός  κρεοπώλης στο χασάπικο του Μιχάλη Καφέτζιη κοντά στην εκκλησία του Αγίου Μέμνωνος. Παλαιότεροι Αημεμνίτες θυμούνται οτι η βέρκα του Πουτζιά κάποτε μετατρεπόταν σε όπλο προστασίας κατά των σκύλλων του Βαρνάβα Μοσχοβία* που του «έλασσαν» και κάποτε του επιτίθεντο!.

(πληροφορίες απο Μέμνια Χατζηχαμπή Λεοτσάκου και Γιώργο Σάββα).
* Ο Βαρνάβας Μοσχοβίας θα αποτελέσει αντικείμενο του ίστολογίου στο εγγύς μέλλον

Ετικέτες: ,

2 Σχόλια to “1950. Ο Πουτζιάς!”

  1. Θεανώ Φαφουρτή -Βασιλειάδου Says:

    Ανυπομονώ πολύ για το άρθρο για Βαρνάβα Μοσχοβία! ´Ηταν μια αινιγματική φυσιογνωμία και θυμάμαι όταν ήμουν μικρή πόσο με μάγευε ο τρόπος ζωής του. ´Ηταν πολύ καλός φίλος του πατέρα μου και μας έπαιρνε πολύ συχνά σπίτι του, εμένα και τον αδελφό μου. Με τον πατέρα μου πήγαιναν μαζί κυνήγι. Θα μπορούσα να σας βρω πληροφορίες από τον πατέρα μου και απ´ όσα εγώ θυμάμαι…

  2. ammohostos Says:

    Σας ευχαριστώ, στείλετε μου οτι εχετε. Μετά απο ερευνα ανακάλυψα οτι το ντοκουμέντο του 1928 σχετιζόταν με τον πατέρα του Μοσχοβία.

Σχολιάστε

